Mancarica din ultimele gutui ale toamnei


Toamna nu ar fi completa fara o mancare din gutui parfumate. Reteta o am de la mama si am respectat-o cu sfintenie pentru ca este singura pe care am gasit-o care nu iti impune sa prajesti gutuile in ulei inainte de ale fierbe (motivul ar fi ca se sfarama, ceea ce nu este adevarat si va voi demonstra😉 ).

ingrediente

Ingrediente:

– gutui 2 buc. mari, proaspat culese din gutuiul din curte
– vita fara os
– ulei de masline
– zahar 5 linguri
– sare si piper dupa gust
scortisoara si nucsoara (ideea mea, o mica improvizatie)

 
Puneti ulei in tigaie si prajiti bucatile de carne, taiate de marime potrivita. Eu am calit carnea in tigaia Delimano, o am de un an si e ca noua desi o folosesc in fiecare zi, chiar merita. Cand s-au rumenit bucatelele de vita pe toate partile, am pus o cana de apa (sau supa de vita fierbinte daca aveti), nucsoara din belsug si am dat focul mic ca sa fiarba incet.
Intre timp, am spalat gutuile foarte bine de puf🙂 le-am scos semintele si miezul pietros, si le-am taiat in bucati mici. Nu decojiti gutuile pentru ca se vor inmuia!

gutui cu carneDupa 30 min (aproximativ, verificati si voi carnea), am adaugat gutuile impreuna cu scortisoara si apa cat sa le acopere. In timp ce fierbeau la foc mic, am pus intr-un vas mic zaharul si l-am lasat pe foc ca sa se caramelizeze. Cand a capatat o culoare maronie, am turnat peste (cu mare grija si rabdare) un pic de apa.

Cand vedeti ca sunt gata gutuile, nu ramane decat sa turnati zaharul caramelizat peste compozitie. Potriviti de sare, lasati-o sa dea un clocot si amestecati ca sa nu se prinda.

Mancarea se serveste fierbinte si cu un pahar de vin!🙂vin

Speak your mind !

