Black Friday la romani


La noi totul este pe dos: ideea de Vinerea Neagra isi are originea in America (bineinteles) si marcheaza inceputul perioadei de cumparaturi (Nov-Ian) cand comerciantii incep sa obtina profituri din ce in ce mai mari, crestere direct proportionala cu apropierea Sarbatorilor de Iarna.

Vinerea NeagraNoi avem BF cu o spatamana mai devreme pentru ca: “de ce sa ii lasam pe cumparatori sa astepte cand noi avem deja produsele pe stoc?” Daca ar fi sa gandim lucrurile asa, eu propun sa avem Craciunul acum pentru a evita imbulzeala de la sfarsitului lui Decembrie, cand vremea este nefasta si traficul inevitabil oriunde te-ai afla si indiferent de ora.

La baza ideii de BF stau reducerile imense, la noi insa nu se poate vorbi despre asa ceva. Dar cum oamenii (asta ca sa nu zic direct romanii si sa fiu acuzata de discriminare si lipsa de patriotism) nu analizeaza in avans ofertele de pe piata, ci prefera sa tina degetele incrucisate, sa se posteze in fata calculatorului la 23:59 si sa astepte marea minune. Pentru majoritate oamenilor este suficient sa contina cuvantul reduceri si nici nu mai stau sa se gandeasca daca obiectul respectiv isi merita cu adevarat pretul, daca nu cumva marea reducere de 70% a avut loc dupa o majorare de 75% sau daca au nevoie, in primul rand, de acel lucru. Este instinctul cumparatorului bombardat constant cu reclame agasante, multe dintre ele nici nu se mai sfiaza sa para subliminale. Este reactia consumatorului intr-o continua alerta, constrans de salariul mediu pe economie si de dorinta indirect proportionala de a achizionata o cantitate cat mai mare de produse indispensabile, dar de care se poate lipsi fara nici o problema.

Nu mai este  vorba doar de femei dependente de cumparaturi; suntem o societate de consum, o societate care se bazeaza multe prea mult pe stirile inexacte pe care le inghitim pe paine dimineata, la pranz si seara, o societate care a trecut printr-o dieta drastica si care acum experimenteaza cu efectul de yo-yo, o societate dresata sa accepte fara a cerceta, coplesita de multitudinea de oferte.

Daca nu iti trebuie, daca nu isi merita banii (facand abstractie de faptul ca este rezultatul unei reduceri aparente de 80%), daca nu ti-a trecut prin cap macar cu o luna inainte ci brusc ti s-a aprins beculetul cand ai auzit de BF, daca nu este ce iti doreai dar il cumperi doar de dragul de achizitiona ceva de BF, daca mai ai 2 obiecte de acelasi fel in dulap si s-a pus praful pe ele; daca nu ai analizat dinainte si nu stii cu ce se mananca, inchide ochii, inchide browser-ul si nu apasa pe “add to cart”!

Gandeste singur, nu fi ca altii!

Black Friday

PS: Recunosc ca am intrat pe emag si am achizitionat cu o mare reducere, de 100%, the Black Friday Cat😉

Speak your mind !

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s