Logodnica la cratita


Pentru ca dragostea trece prin stomac m-am gandit sa-mi fac iubitul fericit si cu ocazia aceasta sa-i si multumesc pentru ca ma ajuta la treburile casei si nu e lenes ca altii😉 Asa ca m-am inarmat cu un sort si un cutit si am improvizat o reteta de paste cu sos alb si cocktail de fructe de mare.

Ingrediente:

  • Fettuccine Toscane de la Barilla (preferatele mele) – puneti cat credeti ca o sa puteti manca; eu am fiert 300 g pentru 2 persoane si a mai ramas
  • un amestec de fructe de mare Del Mare 200 g
  • 3-4 catei de usturoi (de dimensiune medie)
  • 1 ceapa verde din gradina🙂
  • unt, “ochiometric” 50 g
  • sare grunjoasa, piper mozaic
  • o lingurita de oregano uscat
  • 2-3 linguri de zeama de lamaie (sau dupa gust)
  • 1/3 pahar vin alb sec domeniile Ionita😀
  • 100 g iaurt grecesc Olympus cu 10% grasime  (pentru consistenta – nu am mai pus faina)
  • frunze de patrunjel
  • ulei de masline
ingredienteAm topit untul in tigaie Delimano (cadou de casa noua de la tati :D) dupa care am adaugat usturoiul si ceapa taiate marunt. Le-am calit la foc mic timp de doua minute, dupa care am adaugat fructele de mare. Am ales sa cumpar fructe de mare congelate, deci gata fierte, asa ca sa le pot folosi oricand si sa nu ma mai complic cu fiertul lor.
          Am condimentat cu sare si piper si am lasat fructele de mare la prajit in tigaie aproximativ sase minute, dupa care am adaugat vinul alb. Cand alcoolul s-a evaporat, am adaugat zeama de lamaie si am mai lasat sa fiarba inca doua minute la foc mic.
In paralel, am amestecat intr-un bol mic iaurtul cu oregano si patrunjel, sare si putin piper, si am turnat amestecul peste paste, lasandu-le sa mai fiarba trei-patru minute, dar amestecand incontinuu!
paste cu fructe de mare
Serviti compozitia peste pastele fierte conform instructiunilor de pe cutie (in cazul meu 6 minute in apa cu sare). Din pacate, pozele nu au iesit minunate pentru ca ma grabeam sa nu se raceasca pastele🙂 Din fericire, juriul este fericit si eu sunt multumita ca mi-a iesit ceva delicios de la prima incercare!
Pofta buna!

Speak your mind !

