Cat de artificale sunt lichidele colorate de pe masa noastra?


Deja ne-a intrat in reflex sa bem la fiecare masa/iesire in oras/petrecere si chiar pana si in parc lichide care mai de care mai viu colorate si mai bogate in vitamine E-uri. Desi incerc pe cat posibil sa le evit, am si eu scaparile mele. Asa ca hai sa vedem cate chimicale ingerezi tu😀

Clasamentul in functie de conţinut de “E”-uri

  1. Adria Flori de Soc cu 11
  2. Frutti Fresh Grapefruit și Carrefour suc de portocale, fiecare cu cât 8 E-uri
  3. Cico portocale, Frutti Fresh Pere, Frutti Fresh Tutti Frutti – cu câte 7 E-uri fiecare
  4. Lipton, Sprite, Nestea Ceai Verde – câte 3 fiecare
  5. Pepsi , Schweeps Kinley Tonic, Coca Cola, Fanta Madness, Nestea Peach – câte 2 fiecare
  6. Bio Cola – 0

Clasamentul in functie de conţinut de conservanţi

Frutti Fresh, Adria flori de soc, Carrefour suc de portocale, Cico portocale – fiecare conținând două astfel de substanțe.

De cealaltă parte, sucurile care nu conțin niciun conservant sunt cele produse de Coca- Cola. Surprinzator, nu-i asa?!! Si totusi poti curata rugina de pe chiuveta cu Cola asa ca eu una nu ma simt prea linistita.

Conţinut de coloranţi

Adria flori de soc, Carrefour suc de portocale și Mirinda conțin cei mai mulți coloranți(2). În schimb, 7 up, Lipton Ice Tea, Bio Cola, Schweeps Bitter Lemon, Schweeps Kinley Tonic, Sprite, Nestea  nu conțin nici măcar un colorant.

Conţinut de zaharuri

Coca Cola Light, Coca Cola Zero, Pepsi Max și Bio Cola au 0 zaharuri😀 ( era de asteptat ). Pe de altă parte, Fanta Madness, Mountain Dew și Schweeps Bitter Lemon au cea mai mare cantitate de zaharuri, respectiv 13.50g/100ml, 13.10g/100ml, 12.60g/100ml.

Deci mai bine ii recomand iubitului sa bea Cola in loc de Bitter Lemon, ce fericit va fi ! 

Eu nu recomand consumarea lor, decat foarte rar si in cantitati mici. Cunosc oameni care bea si 2L / zi de Cola si nu mi se pare ok. Vad parinti care isi lasa copiii sa se indoape cu chimicale pentru ca le este prea lene sa folosasca storcatorul. Copiii nu sunt constienti de repercursiuni si cat de mult rau le vor face pe viitor aceste bauturi. Macar acum, cand inca nu si-au format o dependenta / slabiciune, ar trebui invatati cat de nocive sunt si NU incurajati sa bea. Vad pe pielea mea cat de greu imi e sa nu le consum cand toti din jurul meu fac asta.

Azi am facut un efort si am cumparat suc din portocale grecesti (cica ) in drum spre munca. Pe eticheta scrie ca expira in 2 zile si ca trebuie tinut in frigider, si bineinteles nu contine altceva decat zeama fructului ( fara zahar sau chimicale ). Light and healthy !🙂 O sticla de 0.5L costa 5 lei in comparatie cu una de cola care e 3-4 lei. Do the right thing !

Speak your mind !

