Prăjituri Festive – Rețetă de fursecuri cu scorțișoară


Cum spuneam într-un articol anterior, rețetele sunt simple și foarte ușor de făcut. Eu le-am personalizat și am decis să le decorez cum m-a tăiat pe mine capul🙂

Fursecuri din alut fraged cu scorțișoară

  • 250 g făină
  • o linguriță praf de copt
  • 100 g zahăr (eu am adăugat și un plic de zahăr vanilat)
  • 50 g migdale măcinate (am uitat să le cumpăr așa că am pus alune nesărate și o lingură de esență de migdale)
  • un ou
  • 125 g unt rece
  • 2 vârfuri de cuțit praf de cuișoare
  • 1/2 linguriță praf de scorțișoară (2 linguri praf de scorțișoară)

* am adăugat și esență de rom (1 linguriță)

Amesteci bine făina cu praful de copt, scorțișoara, zahărul, migdalele (alunele) și restul esențelor (sau ce mai vrei tu să adaugi). Apoi adaugi untul (dar mai întâi îl tai în bucățele ca să îți fie mai ușor să îl amesteci) și oul, și le frămânți bine manual😀 adică îți afunzi degetele în aluat și te joci cu plastilină ca la grădiniță.

După ce ai terminat de frământat, faci o bilă și îl bagi într-o folie transparentă, în frigider pentru 30 min. (În timpul ăsta eu m-am apucat de aluatul pentru turtă dulce)

Time is up!

Presari făină pe masă, întinzi aluatul cât mai subțire și decupezi cu forma de fursecuri. Fursecurile se pun într-o tavă de copt în care se află hârtie de copt și se bagă în cuptorul incins în prealabil la 175 grade cca. 10 min. Stați cu ochii pe ceas (eu am semi-ars a doua tavă :D) !

Acum vine parte distractivă. Le lași la răcit și apoi le ungi cu glazură. Eu am folosit ciocolată și am pus și niște bețișoare colorate ca să le mai înveselească puțin🙂 Poți să le ungi cu gem, cu sirop, să pui glazură de marțipan, migdale înmuiate în ciocolată etc. Go wild!

Speak your mind !

