Psihologia maselor: femeia moderna


În ultima vreme m-am tot lovit efectiv de ipocrizia celor mulți și pot spune că m-am trezit la realitate. Dorința de a fi iubită primează în detrimentul bunului simț și al moralității. Femeia modernă vrea să cucerească lumea în 24h, vrea să aibă o carieră, un prieten/soț iubitor dar mai ales înțelegător, să fie în centrul atenției în micul ei anturaj, să joace rolul principal în drama asta numită viață.

Dar să restrâng puțin aria de căutare și să mă axez pe ce știu: femeia tânără, titlu pe care abia l-a căpătat în urma dificilei tranziții de la adolescentă puerilă la mademoiselle. Pășește suav pe linia continuă, pendulând între dezastru și sublim. Are ochi mari, inocenți, personalitate debordantă, un suflet neînțeles în această lume rea. Personajul meu se inspiră din fiecare tânără femeie pe care am cunoscut-o și bineînțeles din propriile experiențe. Are excese de furie, episoade melodramatice îmbibate în alcool și parfum intoxicant. Femeia modernă este o femeie a cuvintelor, citită, cultă, dificilă. Nu poți să o înțelegi pentru că e unică și pură, neatinsă de condeiul meschinăriilor. Ea nu rănește pe nimeni, ci noi suntem cei care ne cream propria dramă în jurul vieții ei.

Modern, prin definiție, înseamnă în pas cu progresul, de actualitate. Ea este fashion, este vintage, este cool și este hipster-iță (do not get me started on that). Este autoare de blog, este deținătoare de twitter, tumblr și myspace. Are vaste cunoștințe în domeniul Photoshop, Photoscape și Paint, are doctorat și masterat la o facultate particulară (pe scurt, dacă vrei poți să înveți oriunde dar de principiu cei care aleg facultățile particulare nu au nici un interes să rupă cartea/cursurile în două; există însă și excepții).

Femeia modernă este prezentă la toate evenimentele fashion, citește tot ce e de interes general și frecventează toate cluburile/puburile/cafenelele la modă. Ea e bună la orice, dar mai ales la manipulat. Îți intra pe sub piele și nu mai poți să scapi de ea. Devine vocea cicălitoare pusă pe repeat. O regăsești în etichete lăsate la vedere, în haine țipătoare, în accesorii inutile, dar scumpe, în parfumuri dulcegi (vorba prietenului meu ”miros de bunică” :D). O vezi peste tot pentru că este orice numai originală nu.

Moda vine și trece, dar stilul te va însoți mereu. Când încerci prea mult, când vrei prea multe de la oameni, devii agasantă. Ca să fii modernă, elegantă și respectată nu e nevoie să dai tot salariul pe haine de firmă. Eticheta e înăuntru (în cazurile fericite) și doar alte femei superficiale pot face diferența, if those are last season Prada shoes or not.

Am făcut câteva săpături pe Almighty Google și am aflat că femeile au cu cca. 11% mai mulți neuroni decât bărbaţii, având mai multe celule ale creierului în regiunea centrului emoţiei, memoriei şi al abilităților verbale. Îm schimb, creierul masculin se bucură de avantajele unei mai bune orientări în spațiu. Creierul feminin le oferă acestora o mai bună aptitudine de asociere și combinare a informațiilor, iar cele două emisfere se mobilizează atunci când femeile comunică.

Aceste lucruri sunt genetic predeterminate și țin de felul în care am evoluat în sociatate. Femeile trebuiau să aibă grijă de copii, să formeze legături în interiorul tribului ca să supraviețuiască și trebuiau să socializeze. De aceea, femeile au ajuns să stăpânească pe parcursul timpului arta relaționării. O femeie nu îți va spune niciodată direct ce vrea, ci îți va oferii indicii în speranța că tu ai ascultat-o și vei înțelege ce vrea de la tine. Îți va insinua, te va manipula (în cazurile nefericite). Te va convinge că a fost ideea ta, că așa este cel mai bine și că de fapt sunteți parteneri și luați împreună deciziile importante, când de fapt ea a hotărât deja pentru tine. Mulți dintre bărbați nu realizează când sunt manipulați și cedează repede șantajului emoțional. Este foarte ușor să manipulezi un bărbat, or so I saw. Din păcate nu dispun de ipocrizia necesară pentru a manipula angro, dar am văzut atâtea cazuri. Mici atingeri ascunse în semn de încurajare, formularea problemei în așa fel în cât să creadă că el a venit cu soluția, câteva lacrimi presărate pe alocuri.

Femeia modernă mi se pare superficială, egocentrică și prea procupată să ”rupă gura târgului”. Mă regăsesc în unele rânduri, dar dacă acesta este modelul femeii acestui secol îmi doresc să nu ajung așa. Cu toate am mințit, am urât sau am invidiat, e in firea lucrurilor. Dar e decizia noastră când tragem linia și spunem ”stop”. Lumea mea ar fi perfectă dacă oamenii de știință ar inventa niște căști care să ne permită să blocăm persoanele care vorbesc fără a spune nimic, acei ”purici auditivi” cum ar spune one tuff cookies. Dar între timp o să folosesc bețișoare parfumate și multe râsete ca să rămân zen🙂

Speak your mind !

