7 gustari periculos de gustoase


       1.  Biscuitii, prajiturile si produsele de patiserie.

Contin toate acizi grasi, care consumati in cantitati mari duc la boli cardiovasculare. Inlocuieste cu: fructe proaspete sau uscate si serbeturi din fructe facute in casa.

 

       2.  Orezul expandat.

Desi sunt laudate pana si de adeptii produselor alimentare bio, prajiturelele din orez expandat nu sunt prietenul tau ! Nu fac decat sa se umfle in stomac dandu-ti senzatia de satietate, dar pe de alta parte iti chinuie pancreasul, avand un indice glicemic de 85. Consumarea in mod repetat duce la cedarea pancreasului si te trezesti ca ai probleme cu obezitatea si diabetul ! Inlocuieste cu: nuci, migdale, paine integrala cu cereale.

 
       3.  Siropul din fructe.

Nu ma refer la cel facut in casa, de bunica, ci la cele de pe piata care contin in majoritatea cazurilor fructoza sau sirop de porumb. Evident, consumul frecvent duce la ingrasare ! Asta nu o spun eu ci o serie de studii epidemiologice din SUA (and they should know best). Inlocuieste cu: dulceturi si compoturi, si spune-i bunicii sa puna mai putin zahar😉

 

       4.  Preparatele instant.

Supele la plic, piure din fulgi etc – mai sunt numite si “alimentele false” pentru ca sunt pline de potentatori de gust si conservanti. Inlocuieste cu: a home cooked meal. Iti ia mai mult sa prepari, dar macar mananci sanatos, nu chimicale ! Poti incerca produse din soia care te ajuta in lupta cu colesterolul🙂

 

       5.  Cerealele de la micul dejun.

Desi este recomandat sa mananci cereale dimineata, NU este vorba despre cutiile viu colorate, cu imagini delicioase care iti lasa gura apa, glazurate cu ciocolata, caramel sau mai stiu eu ce minunatii. Acelea au un indice glicemic astronomic ! Inlocuieste cu: fulgi de ovaz, orz, secara pe care ii poti gasi la un pret accesibil in orice plafar, in plus poti alege un mix delicios ce contine si fructe uscate.

 

       6.  Oleaginoasele (alune, migdale, fistic, caju) prajite si sarate.

Simplu e intotdeauna cel mai bine ! Regula aceasta se aplica si in cazul alimentatiei. Cantitatile enorme de sare turnate peste alune, impreuna cu prajitul intens, duc la niste transformari chimice in urma carora alimentele devin nocive ! Inlocuieste cu: oleaginoase in stare naturala.

 

       7.  Grasimi pentru prajit (margarina, uleiuri tropicale).

Pentru a fi deveni solide (si astfel sa poata fi depozitate mai mult timp) sunt supuse unui proces numit hidrogenare, practic devenind inamicul nr. 1 al inimii si sistemului circulator. Inlocuieste cu: uleiul de masline extra virgin ! Poate fi folosit atat la prajeli, cat si la salate. Il recomand cu incredere🙂 imi este indispensabil !

Speak your mind !

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s