Concurs “Primii pasi in cariera” (articol scris acum un an)


Esti inca student sau la inceput de cariera? Povesteste-ne despre tine si despre planul tau profesional. Cele mai obiective si inspirationale 5 planuri de cariera vor fi premiate cu cate un set de carti ale editurii Meteorpress.

Asteptam raspunsurile tale ca si comentarii la acest articol pana pe 17 noiembrie 2010!

Am 22 ani si in februarie se implinesc 3 ani de la ultima schimbare majora în cariera mea, dar si prima. Si cu totii stim ca nu e usor sa treci printr-o  schimbare si e în firea noastra sa  cautam confortul si sa fugim de  anxietatea creata de schimbare.

Daca ar fi totusi sa imi  analizez mai bine deciziile din trecut, as spune ca alegerea facultatii a  fost primul pas in alegerea unei cariere. Desi am inceput cu stangul,  urmand un an de contabilitate la Ase, anul urmator am decis sa acord o  mai mare importanta viitorului meu profesional, iar acest lucru implica o  schimbare de “peisaj”. Am optat increzatoare pentru Facultatea de  Administrarea Afacerilor cu predare in limba engleza. Cred ca a fost cea  mai buna alegere pe care am putut sa o fac pentru viitorul meu. Am  imbinat utilul cu placutul, aprofundarea acestui domeniu vast care este  administrarea afacerilor cu studierea unei limbi straine atat de dragi  mie.

All things considered, m-am simtit totusi limitata in evolutie pentru ca din zona de confort in care ma aflam, nu mai vedeam  nimic nou. Repetam doar in mod inconstient sabloane comportamentale si  abilitati tehnice cu care ma confruntam zilnic si care duc la acelasi  tip de rezultat, bun sau rau. Asa ca am facut singurul lucru care era  posibil la acel moment: am aplicat pentru un job. Stiam ca nu o  sa fac o cariera ca operator PC, dar de asemenea stiam ca e un prim pas  in a-mi dezvolta abilitati de relationare, capacitatea de a profesa in situatii stresante si de a dobandi un background in domeniul relatiei cu clientii.  Dar mai ales, vedeam aceasta decizie ca fiind rampa mea de decolare. Un pas mic pentru cariera, dar un pas urias pentru viitorul meu.

Si astfel am iesit din zona mea de confort si am plonjat in zona de  explorare. Nu numai ca am inceput sa invat in mod constient noi tipare,  dar am prins gustul mandriei fata de munca proprie. Pentru mine era  vorba de o evolutie accelerata si totodata imi simteam rezistenta la  schimbare. Am intampinat obstacole pe drum, ca de altfel in orice alt  domeniu, dar am reusit sa le depasesc pentru ca ajunsesem sa stiu ce vreau.

Planul meu era sa acumulez cei 3 ani de experienta pe  care ti-i cer majoritatea angajatorilor atunci cand depui un cv pe ejobs,  bestjobs etc si sa imi deschid drumul catre noi orizonturi. Sa invat de  aici tot ce se poate invata si in acelasi timp sa nu imi neglijez  studiile, sa pot mai apoi pleca cu fruntea sus fara vreo urma de  indoiala si sa urmez visul de a lucra la o multinationala, in  departamentul de relatii cu clientii ori ca traducator. Sau chiar sa le  fac pe amandoua. Nu vreau sa mai pierd timpul, fiecare clipa e pretioasa  si cel mai important este sa stii sa o gestionezi in folosul tau. O sa  imi termin masteratul si daca timpul imi permite voi opta pentru un MBA  in Elvetia. Am evaluat optiunile de care dispun momentan si totul tine  de sansa. Daca se iveste oportunitatea, voi ramane in tara si ma voi  angaja, lucrand in paralel la o carte. Daca nu, voi lua calea Elvetiei  si voi gusta din cultura si cunostintele lor.

Va doresc sa sperati cat  mai mult si sa nu renuntati sa luptati pentru voi insisi !

Speak your mind !

