Alegerile pe care le faci spun cine esti


Imi doresc atat de mult sa fumez o tigare ! E o senzatie greu de stapanit, toti cei care au fumat si “s-au lasat” inteleg ce vreau sa zic.  Once a smoker, always a smoker. Putini sunt cei care renunta la acest viciu si pot spune cu mana pe inima ca nu mai simt nevoia sa se reapuce, ca nu le lipseste dimineata cand se trezesc, sau cand isi beau cafeaua, sau cand stau cu paharul in fata, la o discutie cu prietenii, si ” parca ar merge atat de bine un fum acum “. Nu e vorba doar de psihic, poti sa te controlezi sa nu fumezi asa cum poti sa nu mananci dulciuri cand stii ca esti diabetic. Poti spune NU, dar senzatia nu o poti ascunde. Nu o sa poti niciodata sa te minti ca nu mai vrei, ca nu te arde gatul si mintea cand iti sufla un cunoscut nonsalant fumul in fata. Un simplu gest evoca atatea amintiri.

Si nimic nu e mai puternic decat amintirile. Mirosul, gustul, gestul, senzatia, atat de cunoscute, toate iti starnesc simturile, iti rascolesc amintirile si sentimente pe care le-ai crezut ca fiind de mult uitate. Iti amintesti doar partile bune, cat de bine te simteai, cum faceai parte dintr-un grup, cat v-ati chinuit sa gasiti locuri la fumatori, cat va enervat ca la singura masa libera nu se putea fuma, cum a trebuit sa sari din tren ca sa fumezi o tigare si trenul a plecat fara tine din gara🙂 , cum faceai cheta pt bani de tigari si nu iti cumparai reviste sau inghetata. Cat de liber te simteai si lipsit de griji ! Senzatia magica pe care ti-o provoaca o tigare bine batuta, un fum placut si totul dispare ….. ca prin fum🙂

Norocul meu ca nu mai beau cafea dimineata pt ca imi da dureri de inima si somnolenta ( somnolenta fiind ceea care m-a determinat sa renunt, de fapt😀 ). Norocul meu ca nu imi place sa fumez ” dupa ” pt ca simt ca imi strica gustul. Si cam aici se opreste norocul meu pt ca stiu unde am ascuns ultimul pachet de tigari si vreau cu disperare sa fumez. Poate acum e momentul sa vorbesc despre toate dezavantajele pe care le aduce cu sine fumatul: dinti galbeni, respiratie urat mirositoare ( surprinzator, dar nu am avut. O s-o trec totusi pe lista ), iti miroase palma, .. slabesti, te calmeaza, te ajuta sa treci peste ocazionalul moment enervant de plictiseala, miroase frumos, are gust bun …. nu poti sa faci bebe ( who am I kidding, nici nu vreau ), nu e ” lady-like ” ( so is drinking, but that didn’t stop me before😀 ).. am ramas de mult in pana de idei. Am trecut de la partile rele la cele bune si iar la cele rele. Balanta se inclina in ambele directii pe rand.

O sa mor de cancer. Cam asta ar fi motivul pt care trebuie sa renunt, si am renuntat. Tatal iubitului meu a murit anul acesta din aceasta cauza ( Dumnezeu sa il odihneasca ), iar el s-a lasat de fumat in acelasi timp cu mine pt ca nu vroia sa pateasca la fel. Daca eu ma apuc, nu mi-as ierta-o niciodata daca s-ar reapuca si el din cauza mea.  ” Cu cat trece mai mult timp, cu atat o sa iti fie mai greu. ” Imi repet asta mereu. Daca incep acum sa fumez, nu o sa mai pot renunta. Daca trec si peste ziua asta o sa fie mai bine. One step at a time, one day at a time. Imi sunt datoare mie, lui si parintilor mei sa fac asta. O prietena imi spunea sa imi cumpar o narghilea mica si sa fumez acasa de fiecare data cand ma apuca dorul de tigari. Dar nu e acelasi lucru. Nu au acelasi gust, miros ( narghileaua “pute” mai bine, recunosc😀 ) si nici nu ma calmeaza. Sau poate ar trebui sa incerc. Problema ar fi ca mi-ar da ai mei cu ea in cap. So, that’s out of the picture. In momentul de fata nu stiu ce sa fac, sunt la o rascruce de drumuri iar decizia pe care o s-o iau imi va influenta puternic viitorul. Daca fumez, s-ar putea sa nu ma mai pot opri. Daca nu, va trebui sa duc o lupta cu mine insami in fiecare zi, probabil pentru tot restul vietii.

Astept decizia juriului..

Speak your mind !

